לקוח חדש ?דנדש?

2022-01-05

מאת -

יהודית צאל

תגיות -

כתיבה -

יהודית צאל

לקוח חדש.

אין כמו הרגע הזה.

האצבעות מדגדגות… עוד פרויקט להביא למקסימום, להעיף רחוק
עוד לקוח שימליץ הלאה בעז"ה
עוד חומר מדויק לתיק עבודות
כיף גדול.

מכירות את זה שאחרי יומיים שלושה הלקוח המרגש הזה הופך להיות הלקוח שתוקע לנו את הגרון?
אמרנו לו שנשלח הצעת מחיר.
אבל תכלס בשטח זה לוקח זמן, יש עוד התחיבויות ששוטפות אותנו, דד ליינים נוספים, לקוחות קיימים שלוחצים ומחכים,
ובכלל אנחנו לא מספיק מכירות אותו ואת הצרכים שלו וכדי לבנות הצעת מחיר מדויקת- חייבים להכיר, להבין לגמרי את הצורך. והיחיד שיכול להביא לנו את המידע- זה רק הלקוח, רק שעכשיו, אחרי 3 ימים שהוא מחכה להצעה- כבר לא נעים להתקשר כדי לשאול שאלות בסיסיות… 
בסוף אחרי שהוא כנראה כבר התיאש אנחנו שולחות לו מייל מתנצל על העיכוב, מצרפות הצעת מחיר ונעצרות לקחת הרבההה אוויר

איך מונעים את התסכול הזה?

איך מונעים את התסכול הזה?
איך גורמים שבפעם הבאה זה לא יקרה?
איך מייצרים חווית לקוח חיובית ומתקתקת כבר מרגע ההכרות

ביננו- חווית לקוח חיובית או שלילית היא הבסיס להצלחה של הפרויקט. היא הבסיס לתהליך נכון, לרווחיות של הפרויקט, לתוצאות, להמלצות אח"כ וכמובן לחוויה שלנו.

בואו נייצר במבות

בעולם, יש קווי ייצור שהם אוטומטיים לגמרי, ללא מגע יד אדם כמו לדוג' ייצור במבה
מהרגע שתהליך יצירת הבמבה מתחיל הוא זורם בקצב זהה לאתמול, בסדר זהה וכמובן בתוצאה זהה

נכון שאנחנו לא חברת אסם, וה'מוצרים' שאנחנו מיצרים לא זהים אחד לשני ולפעמים שונים לגמרי 
אבל- יש כמה וכמה תהליכים בעסק שאנחנו עושים שוב ושוב.
ובמקום ליצור אותם כל פעם מחדש – אנחנו יכולות להכניס אותם לאוטומט 

אני קוראת לזה אוטומציה עסקית.

נקח את התאור המתסכל הנ"ל שפוגש מדי הרבה מאיתנו וננתח אותו רגע:
כל לקוח יוצר קשר- מתקשר או שולח מייל
עם כל לקוח אנחנו צריכים לקבוע שיחת הכרות או פגישה כדי להבין את הצורך שלו ולדעת מה הוא מבקש לקבל מאיתנו
לכל לקוח אנחנו צריכים להכין הצעת מחיר 
לכל לקוח אנחנו שולחים את ההצעה- מנסחים מייל חמוד ולוחצים על SEND
עם כל לקוח אנחנו מנהלים שיחת FOLLOW UP וכל לקוח אנחנו מקדמים לסגירה (בתקווה:))

התהליך שעובר לקוח חדש הוא תהליך קבוע.
המרכיבים שלו שונים אבל התהליך זהה. תמיד.

ליד = מוצר

תכלס. מסקנה פשוטה וגאונית: ליד = מוצר
אז במקום לעבוד כל פעם מחדש בואו נבנה את התהליך הזה פעם אחת ולתמיד

אגב חשוב מאוד- אצל כל אחת התהליך הזה הוא שונה:
אחת קובעת פגישה והשניה בכלל לא
לאחת לוקח 3 ימים לבנות הצעה ולשניה חצי שעה 
המטרה היא לזהות את סדר העבודה שלנו ולהכניס לאוטומציה קבועה.

תכתובנה לעצמכן את התהליך לפי הסדר:
כמה זמן לוקח כל שלב- בשעות. בימים.
איך המייל מנוסח,
מתי אנחנו שולחים מה, וכו.
ככה כל שלב.

תחשבו איך הלקוח ירגיש כשכבר בשיחה הראשונה הוא יבין לקראת מה הוא הולך, הוא ידע כמה זמן יקח עד שיקבל הצעה מדויקת ומה יקרה עד שיגיע הרגע הזה

ואיך תהיה ההרגשה שלכן?:))

התפרסם במגזין לורם אפסום למעצבות